Joe dah 10 tahun berkahwin dan mempunyai 2 orang cahaya mata. Isteri Joe mempunyai jarak usia 5 tahun dengan Joe.

 

Masih lagi cantik dan pandai bergaya.

 

Di ranjang pun sama, asal mintak je on.

 

Tapi Joe masih tak dapat keluar dari satu masalah yang sudah lama menghantuinya.

 

Masalah dari zaman bujang lagi.

 

Masalah ketagih pornografi!

 

Masalah ketagih pornografi bukan masalah Joe seorang saja, ramai lagi yang ada masalah macam ni.

 

Statistik Ketagihan 

Statistik tentang pornografi selepas berkahwin

Kami kongsikan 4 fakta yang mengejutkan!

    • Dalam satu saat lebih 30 000 orang menonton video lucah
    • 8% daripada 250 billion emel, 25% daripada 68 juta carian internet dan 35% muat turun dari internet adalah berkaitan dengan pornografi
    • 34% daripada pengguna internet termasuk kanak-kanak terdedah dengan laman web lucah seperti iklan pop-up
  • 43% pengguna internet menggunakan internet untuk melayari laman web lucah dan 2/3 daripada jumlah tersebut adalah lelaki

 

 

Ketagihan Pornografi Di Kalangan Remaja

 

Dulu ibu bapa tak perlu risau untuk mengawasi apa yang anak remaja mereka lihat kerana pada waktu tersebut hanya ada medium hiburan melalui televisyen.

 

kanak-kanak menonton video lucah

 

Tapi sekarang, dengan kehadiran peralatan mudah alih seperti telefon pintar dan tablet, memang sukar bagi ibu bapa menyekat apa yang anak mereka tengok.

 

Ketagihan pornografi ini sebenarnya bermula dari sebelum berkahwin lagi, iaitu ketika masih remaja.

 

Ketagihan pada masa tersebut akan terbawa-bawa sehingga telah berkahwin!

 

Satu kajian dari Universiti Cambridge ada menyatakan bila seseorang itu menonton video lucah atau bahan pornografi, akan berlaku satu perubahan kimia dalam otak kita.

bahaya menonton porno kepada kanak-kanak

Perubahan tersebut berlaku apabila menonton pornografi dan seterusnya menyebabkan ketagihan. Ketagihan pornografi sama macam ketagihan dadah.

 

Dalam otak manusia ada satu hormon yang dipanggil dopamine. Dopamine akan dirembeskan bila ada kita rasa disayangi dan dicintai.

 

Semasa melakukan hubungan seks, otak akan merembeskan dopamine sebanyak 3 kali sahaja.

 

Tapi..

Bila menonton video lucah, otak akan merembeskan dopamine sebanyak 300 kali!

 

100 kali ganda lebih banyak dari biasa!

 

Boleh tonton video pendek di bawah ini:-

hakikat ketagihan menonton pornografi

 

Baiklah, jom kita berbalik kepada kisah Joe.

 

Joe sebenarnya ketagihan porno kerana perasaan puas dan nikmat menonton video lucah lebih dari isteri.

 

Dalam kes Joe ni, ianya akan memberikan kesan kepada perkahwinan Joe kerana mungkin si isteri tidak dapat memenuhi fantasi Joe semasa melakukan seks.

 

 

5 Sebab Mengapa Masih Ketagihan Pornografi Walau Sudah Berkahwin

Banyak sebab sebenarnya mengapa seorang lelaki yang bergelar suami masih ketagihan pornografi.

 

Di bawah ni kami kongsikan 5 sebab utama:

 

i. Isteri Tidak Menarik – Sebab Cliche Seorang Lelaki

isteri jadi kurang menarik disebabkan pornografi suami

Memang tidak dapat dinafikan, wanita selepas berkahwin dan mempunyai anak, mereka kurang berhias dan tidak semenarik zaman anak dara dahulu.

 

Inilah faktor yang menyebabkan si suami gemar melihat wanita lain yang lebih muda nak seksi.

 

Dari awalnya mata liar melihat wanita di luar seterusnya terbawa-bawa ke fantasi seks.

 

Fantasi seks yang paling mudah untuk dipenuhi adalah dengan menonton video lucah.

 

 

ii. Hormon Seks Testosteron Yang Tinggi

hormone testosterone terlalu tinggi

Ada di kalangan kita yang mempunyai nafsu seks yang tinggi.

 

Pantang nampak je, mesti nak. Ini realiti.

 

Bila hormon seks testosteron tinggi, libido secara tidak langsung akan turut tinggi.

 

Bila nafsu syahwat memuncak, anda akan cenderung untuk melakukan aktiviti yang dapat memuaskan nafsu anda. Biasanya menonton video lucah dan beronani.

 

Walaupun sudah berkahwin, adakalanya isteri tidak dapat melayan nafsu seks suami yang luarbiasa ini.

 

Biarpun dah dapat, tapi nafsu suami masih membara dan tak puas.

 

Nak isteri, isteri dah tak larat melayan.

 

Jadi nak puaskan nafsu, si suami akan mula melayan video lucah dan mula ketagihan pornografi.

 

 

iii. Voyeurism – Memuaskan Nafsu Dengan Mengintai

Voyeurism disebabkan menonton porno

Apa itu Voyeurism?

 

Kami jamin pastinnya ramai yang tidak pernah mendengar mengenai Voyeurism.

 

Voyeurism ni dikategorikan sebagai sejenis penyakit seksual.

 

Voyeurism ini diambil dari perkataan Perancis iaitu voir, yang bermaksud “untuk melihat”.

 

Perbuatan yang sering dilakukan oleh mereka yang mengalami Voyeurism adalah mengintai dan menikmati keindahan tubuh badan wanita tanpa pengetahuan mereka.

 

Mereka akan merasa puas bila melihat tubuh badan wanita lain dalam keadaan bogel.

 

Malah menonton wanita lain melakukan hubungan seks, seperti menonton video pornografi juga dikategorikan sebagai Voyeurism.

 

Jika dulu, mereka akan mengintai dari celah-celah dinding atau tingkap.

 

Sekarang dengan kehadiran teknologi canggih, mereka menggunakan kamera pengintip dan merakam di tandas-tandas awam untuk memenuhi nafsu dan fantasi mereka.

 

Mangsa mereka adalah wanita-wanita yang menggunakan tandas awam.

 

Jadi jika anda seorang wanita, sila berhati-hati bila menggunakan tandas awam.

 

Lelaki yang ketagihan pornografi berada di mana-mana sekarang!

 

 

iv. Scopophilia – Dari Mata Naik Ke Nafsu

Scopophilia pada remaja disebabkan pornografi

Scopophilia diambil dari perkataan Greek Lama yang membawa maksud  “keseronokan untuk melihat” atau “keterujaan“.

 

Merujuk kepada buku panduan terbitan The American Psychiatric Association, Voyeurism adalah sama maksud dengan Scopophilia.

 

Antara ciri-ciri orang yang mengalami Scopophilia ialah:

  • Suka melihat objek atau visual yang bersifat erotik
  • Ketagihan pornografi
  • Cenderung mengamati orang-orang telanjang dan melakukan hubungan seks secara khayalan atau secara sedar.

 

Scopophilia adalah masalah seksual dan perlu dirawat jika anda mempunyai simptom-simptom seperti di atas.

 

Rawatan perlu dilakukan sekiranya lebih 6 bulan anda mempunyai simptom tersebut.

Cara kurangkan geli dengan Xgene Royale

 

iv. Kesunyian – Hilangkan Dengan Pornografi??

cara berhenti menonton pornografi

Biasanya ini berlaku kepada pasangan yang PJJ (Perkahwinan Jarak Jauh).

 

Bila jarang berjumpa lebih-lebih lagi seorang di Semanjung, seorang di Borneo maka hati akan rasa kesunyian belaian kasih-sayang isteri.

 

Lelaki akan cuba mencari jalan untuk menghilangkan kesunyian ini dengan menonton video pornografi.

 

Sekali anda mencuba, anda akan terus ketagihan pornografi.

 

Menonton video pornografi bagi mereka seperti satu cara yang mudah dan murah untuk menghilangkan “kegersangan” yang melanda diri.

 

Dr. Gary Brooks, seorang psikatari ada menyebut, “Semakin banyak anda menonton pornografi, semakin anda kesunyian“.

 

Ya ada benarnya kata-kata doktor ini.

 

Anda akan meluangkan masa lapang anda dengan menonton video tersebut, dan tidak bersosial dengan rakan serumah atau rakan sekerja.

 

Malah yang lebih teruk, isteri yang jauh di mata pun anda akan kurang berhubung.

 

Masa anda sekarang sibuk melayan “teman baru” di atas katil!

 

 

Penutup

tips keraskan zakar kote batang

Okay dah habis pun kami bedah dan bincang mengenai ketagihan pornografi walaupun sudah berkahwin ni.

 

Memang susah nak tinggalkan tabiat buruk (dan berdosa) ni kan?

 

Tapi cuba niat untuk berubah, insyaAllah anda boleh meninggalkannya.

 

Sedikit demi sedikit..

 

Kesian kat isteri kalau tahu anda lebih suka menonton video pornografi walaupun dia mampu memberikan anda nafkah batin.

 

So guys, jom kita berubah!

 

 


Oh ya,

Anda pernah ada tabiat onani dulu-dulu?

 

Terlalu kerap onani akan memberikan rangsangan yang kasar terhadap kulit & saraf zakar anda untuk jangka masa panjang.

 

Seterusnya, boleh menyebabkan ereksi zakar menjadi lembik, dan kulit zakar menjadi terlalu sensitif – cepat pancut.

 

Kalau anda serious untuk merawatnya, anda boleh tonton video ringkas di bawah ni:-

Untuk maklumat lanjut tentang XGENE ROYALE ni, boleh klik di sini.