Shhh.. Jangan Bagitahu Isteri Anda 🤫

Dapatkan Ebook Special ini secara PERCUMA.


Nak Romen dengan Tahan Lama + Zakar lebih Keras?
Khusus kepada anda, pembaca Blog ini sahaja
Dapatkan Sekejap ni

Posisi Seks – Senarai 10 Terbaik. Anda Dan Pasangan Mesti Cuba!

By 3 months ago

Berapa banyak posisi seks yang anda tahu?

.

Dan berapa banyak yang anda dah biasa guna?

.

Sedar tak sedar anda mesti cenderung untuk ulang posisi yang sama je.

.

.

Apabila anda ulang posisi yang sama berulang kali, anda akan menjadi selesa dan puas dengan posisi yang sama.

.

Tapi macam mana pula dengan pasangan anda?

.

Penggunaan posisi yang sama berulang kali juga boleh membuatkan pasangan anda berasa bosan, akhirnya prestasi seks si dia juga menurun.

.

Jangan biarkan ini berlaku!

.

.

Teruskan membaca artikel ini sebab kami akan kongsikan posisi-posisi terbaik yang boleh anda cuba dan terokai bersama pasangan anda.

.

.

***********************************************************************

DISCLAIMER: Artikel ini ditulis bukan sebagai bahan lucah, sebaliknya untuk mendidik & menjadi panduan kepada pembaca terutama sekali golongan suami & lelaki di luar sana untuk mengeratkan lagi hubungan antara suami isteri.

***********************************************************************

.

Baca Juga: TIPS TAHAN LAMA DI RANJANG – Khas Untuk Anda Si Suami

.

.

Anda bayangkan seumur hidup anda berjalan dikawasan perumahan anda sahaja, pergi bercuti pun dekat-dekat je.

.

.

Tapi kali ini berbeza sebab kali ini anda ambil keputusan untuk untuk pergi melancong.

.

Sudah tentu ketika itu anda akan berasa teruja untuk melihat permandangan-permandangan baharu.

.

Perumpamaan sebegini juga lah yang berlaku ketika anda mencuba posisi yang baharu.

.

Ia boleh meningkatkan nafsu seks anda dan pasangan anda dan ini juga akan membuat pasangan anda lebih excited ketika melakukan hubungan seks.

.

Jika selama ini anda dan pasangan anda sudah terbiasa dengan posisi yang sama, cuba posisi baru yang lebih unik dan menarik dibawah.

.

.

Kepelbagaian posisi ini boleh meningkatkan kualiti seks anda dan pasangan anda serta dapat menghangatkan kembali saat-saat indah bersama.

.

.

1.  Missionary

.

Ini antara posisi seks yang peling kerap dilakukan. Biasanya bagi pasangan yang baru berkahwin, ini lah posisi seks yang paling biasa dan mudah untuk dilakukan.

.

.

Ini juga antara posisi yang paling kerap dan paling mudah untuk dilakukan, jadi mesti ada antara anda yang dah sedikit bosan dengan posisi yang ini.

.

Cara: Posisi ini dilakukan dengan memasukkan zakar anda kedalam faraj isteri anda yang sedang berbaring.

.

Sebenarnya bagi yang tak tahu, anda juga boleh pelbagaikan kedudukan kaki dan tangan anda untuk menjadikan posisi seks tersebut lebih menarik.

.

1.  Letak bantal di belakang punggung isteri anda supaya farajnya terangkat ke atas, dan henjut kebawah. Posisi ini sesuai untuk lelaki yang bertubuh tinggi dan yang inginkan tusukan yang lebih tepat.

.

.

2.  Untuk si isteri pula, anda boleh minta si dia peluk belakang badan anda berserta tangan dan kaki sekali gus untuk lebih dalam.

.

3. Boleh cuba juga letakkan kaki isteri anda diatas dibahu anda untuk tusukan yang dalam dan tepat pada gspot.

.

.

.

2. Face-off

.

Cara:  Untuk mencuba posisi ini, anda perlu duduk diatas kerusi atau di hujung katil atau dimana-mana tempat yang anda rasa sesuai.

.

.

Selepas itu minta isteri anda duduk diatas riba sambil berpaut pada bahu dan tengkuk anda, pastikan isteri anda menghadap anda dan memandang muka dan mata anda ya.

.

Kelebihan:  Posisi ini sangat hebat, dengan pandangan mata yang memukau antara berdua membolehkan si dia berasa lebih dekat dengan anda dan seterusnya meningkatkan keghairahan si dia.

.

Akibat dari berat dan posisi tubuh badan isteri anda juga membolehkan setiap tusukan menjadi lebih dalam dan nikmat.

.

.

Selain itu, posisi ini juga dapat memberi geselan yang mencukupi pada gspot isteri anda. Tapi anda jaga-jaga, jangan sampai terpancut awal!

.

Tambahan:  Boleh cuba hisap juga puting dan buah dada isteri anda. Sementara si dia menghenjut zakar anda.

.

Ada juga isteri yang jenis sensitif pada leher dan belakang telinga, itu pun boleh juga dicuba.

.

.

.

3. Doggy

.

Cara:  Minta isteri anda untuk tonggengkan badannya kebelakang seperti dalam gambar diatas.

.

Letakkan tangan anda pada pinggang si dia. Selepas itu, anda masukkan la batang kedalam faraj isteri anda dari belakang dan dah boleh mula aktiviti menghenjut.

.

.

Kelebihan:  Posisi ini terkenal dengan kelebihannya yang boleh memberi tusukan yang dalam dan lebih nikmat kepada pasangan yang melakukan hubungan seks.

.

Ini juga antara posisi yang terbaik jika anda mahu stimulasikan g-spot isteri anda supaya mendapat lebih kepuasan.

.

Posisi sebegini juga berguna untuk lelaki yang mempunyai zakar yang agak kecil & pendek supaya dapat menikmati nikmat seks dengan normal.

.

.

Tambahan:  Sambil anda mencuba posisi ini, jangan lupa juga ramas buah dada dan cium tengkuk isteri anda.

.

Anda boleh juga minta isteri anda menggentel biji kelentit si dia supaya lebih ghairah dan mudah puas.

.

4. Flatiron

.

Cara:  Minta isteri anda meniarap menghadap bawah dan naikkan sedikit punggung keatas.

.

.

Selepas itu luaskan kaki si dia ke luar. Pastikan kaki tersebut lurus dan terbuka supaya mudah untuk anda merebahkan tubuh anda kebawah.

.

Apa tunggu lagi, mula lah mendayung keluar dan masuk.

.

Kelebihan:  Posisi seks jenis flatiron sebegini membolehkan pasangan anda berehat sebelum mencuba posisi yang lain.

.

.

Punggung yang sedikit ‘tonggek’ dan terbuka tadi membolehkan anda untuk menusuk zakar anda tanpa halangan.

.

Ia juga dapat memberi stimulasi pada G-spot isteri secara maksima. Apa tunggu lagi tuan-tuan.

.

.

5. Cowgirl & Reverse Cowgirl

.

Cara:  Baring di atas katil/tilam yang selesa dan luruskan kaki anda kebawah.

.

.

Selepas itu suruh isteri anda naik ke atas dan minta si dia masukkan zakar anda kedalam farajnya secara perlahan lahan.

.

Isteri anda boleh pilih sama ada mahu menghadap anda atau membelakangi anda.

.

Seterusnya dah boleh mula menghenjut keatas dan kebawah atau kedepan dan kebelakang ikut kepada keselesaan isteri anda.

.

Kelebihan:  Ketika posisi ini, kaki si dia akan lebih luas terbuka dan zakar anda boleh masuk dengan lebih dalam.

.

Tambahan pula dengan mencuba posisi cowgirl ini si dia boleh mengawal sendiri kelajuan dan keamatan henjutan.

.

.

Gunakan peluang ini untuk anda berehat dan memberi peluang kepada isteri menjadi lebih dominan bagi si dia merasa kenikmatan yang lebih lama.

.

Tambahan: Anda boleh juga pegang erat pinggang isteri anda.

.

Ini kerana sesetengah wanita boleh sangat terangsang dengan sentuhan di bahagian tersebut.

.

.

6. Leap Frog

.

.

Bagi anda yang dah biasa guna posisi doggy style mesti anda tahu posisi leap frog ni.

.

Posisi ini merupakan posisi advance yang boleh anda cuba untuk memberi kelainan kepada posisi doggy yang anda biasa guna sebelum ini.

.

Cara: Posisi ini lebih kurang sama dengan posisi doggy yang mana memerlukan isteri anda untuk menonggeng dan anda menusuk dari arah belakang

.

Yang bezanya adalah isteri anda perlu meletakkan muka dan badan diatas katil atau bantal, manakala punggung pula ditonggekkan keatas.

.

.

Kelebihan: Posisi ini boleh memberi tusukan yang dalam dan batang zakar anda juga akan lebih kerap terkena pada gspot isteri anda.

.

Bukan itu sahaja, punggung yang ternaik ke atas tersebut boleh membuatkan anda lebih bernafsu dan membolehkan anda mengawal pancutan anda.

.

7. Scoope Me Up

.

Cara: Anda boleh mula dengan memeluk isteri anda dalam keadaan spoon, iaitu keadaan baring secara menyereng dan anda berada dibelakang isteri anda.

.

.

Selepas itu mula masukkan zakar anda kedalam faraj isteri anda dan mula kan lah aktiviti malam jumaat anda.

.

Kelebihan:  Posisi ini bagus untuk pasangan yang penat bekerja tapi masih mahu melakukan hubungan intim.

.

Selain itu, sifat tubuh badan lelaki yang tinggi membolehkan anda untuk memperbanyakkan pergerakan ketika melakukan posisi ini.

.

Kelebihan posisi ini juga ia mampu memberi stimulasi gspot isteri yang banyak dan kerap seterusnya meningkatkan nafsu seksual isteri anda.

.

Baca Selepas Ini: Apa Itu Foreplay – Teknik-Teknik Khas, Dan Panduan Untuk Anda, Si Suami.

.

.

8. The seashell

.

.

Cara:  Baringkan isteri anda dan kangkangkan kedua-dua belah kaki keluar dan keatas.

.

Pastikan kaki isteri anda terbuka luas sehingga lutut melepasi bahu atau telinga.

.

Minta juga isteri anda bantu dengan memegang peha atau betis keatas supaya zakar anda dapat masuk dengan maksima.

.

Kelebihan:  Aksi mengangkangkan kaki isteri anda dengan luas ini sedikit sebanyak mengurangkan halangan pergerakan yang berlaku ketika interaksi seksual.

.

.

Posisi ini juga membolehkan anda untuk berada diatas seterusnya memberi tekanan tambahan pada tusukan anda, dan juga memberi lebih stimulasi pada biji kelentit pasangan anda.

.

Anda boleh cuba posisi ini dan lihat sendiri riaksi isteri anda macam mana.

.

Tambahan: Main juga sekali biji kelentit sementara isteri anda memegang kakinya sendiri. 

.

.

.

9. Tabletop

.

.

Selama ini anda dan pasangan anda tak pernah cuba melakukan hubungan seks di luar bilik tidur. Apa kata anda cuba yang ini. 

.

Cara: Untuk mencuba posisi Tabletop ini anda boleh cuba suruh isteri anda duduk diatas meja atau katil atau dia mana-mana sahaja yang anda rasa kukuh dan cukup kuat untuk anda lakukan aktiviti seks anda, di kabinet dapur contohnya.

.

Seeloknya carilah tempat yang cukup tinggi dengan paras zakar anda supaya mudah untuk anda menusuk faraj isteri anda, tak ada lah anda penat nak membongkok atau menjengkitkan kaki anda.

.

Kelebihan: Posisi seks ini mampu memberi pengalaman seks yang ganas dan intense kepada pasangan anda, baik suami mahupun isteri.

.

.

Ianya sesuai untuk pasangan yang mempunyai jarak ketinggian yang agak jauh dan kontra supaya boleh memperoleh nikmat seks yang maksima.

.

Selain itu, posisi ini juga mampu memberi pengalaman baru kepada anda dan pasangan anda yang mahu meningkatkan kepuasan seksual bersama.

.

10. Oral Seks (69)

.

Seks oral ialah aktiviti seks yang secara umumnya dilakukan dengan menggunakan lidah dan mulut.

.

.

Sebelum anda mahu mencuba posisi seks 69 ini, anda perlu pastikan dahulu bahagian intim anda dan pasangan anda berada dalam keadaan suci dan bersih.

.

Ini kerana lendir-lendir dan bau-bauan yang tidak menyenangkan itu boleh memotong ‘mood’ anda dan juga pasangan anda.

.

Cara: Rebahkan badan anda di atas tilam/katil dalam keadaan terlentang, dan suruh isteri anda naik ke atas badan anda (seperti posisi reverse cowgirl).

.

Selepas itu, suruh isteri anda perlahan-lahan bergerak kebelakang sehingga anda selesa dengan posisi mulut anda dan kelentit pasangan anda. Jika sesuai mula lah ‘menjamah’.

.

Manakala si dia juga boleh mula menghisap zakar dan buah zakar anda.

.

.

Kelebihan: Jika anda seorang yang agak sensitif dibahagian zakar atau kantung zakar, posisi seks seperti ini lah yang paling sesuai sekali untuk anda.

.

Tapi ingat, posisi ini memerlukan kerjasama kedua belah pihak.

.

Anda perlu membuat eksperimen sendiri teknik macam mana yang disukai oleh pasangan anda. Jangan main jilat je!

.

Ada antara wanita yang akan merasa sakit dan tajam jika dijilat dengan terlalu kasar atau rakus, perlahankan teknik jilatan anda, kepuasan yang paling penting

.

.

Baiklah, itu sahaja perkongsian kami untuk kali ini.

.

Diharap apa yang telah kami diatas dapat diamalkan dan dipraktikkan bersama.

.

Terima kasih kerana telah membaca. Semoga bermanfaat!

.

Jom Baca:  Jilat Kelentit + Hisap Payudara Isteri – Hehe, Ini Teknik Lebih ‘Advanced’ Untuk Anda Cuba

.

.

.

.


Oh yer. Lagi satu.

.

Bukannya nak terlalu promote atau apa, tapi suka untuk saya maklumkan sebenarnya.
.

Jika anda benar-benar serious nak selesaikan masalah berikut:-

.

1) Anda pernah beronani ketika usia muda, dah insaf, dan nak mula menjaga sebaiknya.
.

2) Kulit zakar terlalu sensitif (mudah terpancut).
.

3) Zakar menjadi kehitaman, kontot, kurang keras dan tegang, mungkin atas faktor peningkatan usia.
.

Jangan risau, XGENE ROYALE ada penyelesaiannya.

.

Apa yang menarik tentang XGENE ROYALE ini adalah, ianya mempunyai status Clinically Proven (Terbukti Berkesan Secara Klinikal) yang sah, sebelum dipasarkan ke pasaran umum.

.

Ya, Ia bukannya satu produk yang overclaim dan pelik-pelik seperti di luar sana.

.
Paling penting, XGENE ROYALE ini merupakan formulasi Dr. Ismail Tambi, doktor pakar sakit tuan dari Malaysia sendiri.

.

Sila tonton video di bawah ini untuk penerangan lanjut.

(Video 2 minit lebih sahaja, InsyaAllah tak habis data internet).

Nota:
.
Kesan positif XGENE ROYALE ini akan dialami secara berperingkat, seawal 7-14 hari, bergantung kepada faktor:-
.
1. Umur
2. Status kesihatan
3. Gaya pemakanan
4. Cara & kekerapan penggunaannya.
Anda serious nak menjaga aset anda mulai daripada sekarang?
.
Ketahui lebih lanjut tentang cara penjagannya.
.
Klik sini untuk maklumat lanjut tentang XGENE ROYALE.
.
     
Formulasi Daripada Dr Pakar, Untuk Setiap Suami Yang Prihatin

.


.

Anda rasa bermanfaat?

.

Jangan lupa Like kami di Facebook, di bawah ni ya.👇

.

Lebih banyak lagi tips kesihatan seks yang best-best. 😆

Jejaka Arman

Leave a Comment